گروه کوهنوردی مارلیک

پانزدهمين كوهنورد 14 تايي دنيا

 

پانزدهمين صعود كننده 14 قله 8000 متري ها


بالاخره دنيس اروبكو كوهنورد بسيار قدرتمند قزاق به باشگاه 8000 متري ها پيوست، او كه در اين ماه يعني آوريل همراه با بوريس دتشكو هموطن و همنورد خود قله 8201 متري چوآيو در مرز نپال و چين را در برنامه خود داشتند،‌ با فتح اين قله پانزدهمين سكو اين باشگاه را از آن خود كرد.
اين كوهنورد فني چوآيو را از جبهه جنوب غربي همراه با هموطنش صعود نمود. علت انتخاب اين مسير مسدود بودن مسير در جبهه كشور چين به روي كوهنوردان بود، حتي اين عامل نيز جلوي راه اين كوهنورد قزاق را نگرفت و او توانست اين مقام را در بين كوهنوردان نام آشنايي كه در ادامه آمده كسب كند.


كسب اين مقام براي كوهنوردان قزاقستاني بسيار بزرگ و حائز اهميت مي باشد چون آنها فعاليت هاي بسيار زيادي در منطقه هيماليا انجام داده اند. البته كوهنورداني هم بودند كه جانشان را در اين راه از دست دادند مانند: كريستين كونتنر در سيزدهمين قله خود يعني آناپورنا و همچنين مارسل رويدي و بنت شامكس و همانطور كه مي دانيد صعود قلل 8000 متري با اورست در 1953 آغاز و با قله شيشاپانگما در 1964 پايان يافت، همين تيم بود كه همراه با سيمون موروي ايتاليايي اولين صعود زمستاني قله 8463 متري ماكالو را رقم زدند، در آن برنامه او و سيمون مورو به روش آلپي صعود خود را به پايان رساندند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 27 مهر 1392 22:0 امیررضا زوله